Alla inlägg den 2 december 2006

Av BD - 2 december 2006 22:17

Finaste färgerna på nagellack:1. Rött2. Mörklila3. VinröttDe bästa affärerna:1. H&M på Hamngatan2. Hörnans Second Hand i Fagersta3. ÖverskottsbolagetDen bästa musiken:1. Electro2. Trance3. SynthDe bästa SMK-låtarna (just nu):1. Kasta Sten2. Den officiella OS-låten3. Fox Goes To Japan In Order To Meet Other Ninja Foxes In The Tribe Of Hokkaido4. Supermaskinen5. I Don't Miss You RävburDe bästa Kraftwerk-låtarna ever:1. Spacelab2. Radioaktivität3. Autobahn4. Kometenmelodie 25. Europa Endlos

Av BD - 2 december 2006 17:57

Jag har just testat vilka kändisar jag är lik. Resultatet varierade lite beroende på vilken bild jag provade med, men jag har dragit en logisk slutsats att jag är mest lik Olsen-systrarna, eftersom jag en gång blev lik Ashley Olsen och en gång Mary-Kate, och eftersom de är tvillingar så måste jag ju vara lik båda två. Det absolut roligaste var när de föreslog att jag var lik Jurij Gagarin. Det är vid såna tillfällen som man verkligen vill använda uttrycket "lol", men inte riktigt vågar eftersom det faktiskt är att sjunka lite för långt ned i nördträsket.Vill du också göra ett sånt test, så är det bara att signa upp sig på den här sidan. Det är ploj!

Av BD - 2 december 2006 17:08

Det är L'Estradska man ska gå på, enligt mina kära bloggläsare iallafall. Ni har lite dålig smak, men annars så är ni söta.

Av BD - 2 december 2006 16:59

Jag har bakat en äppelkaka åt min mamma. Jag önskar att folk inte skulle hänga upp sig så mycket på hur jag ser ut, hur jag klär mig, vilken musik jag lyssnar på eller vilket schampo jag använder. Jag önskar att de istället såg det som var relevant.Jag är inte skapad för den här cyniska världen.

Av BD - 2 december 2006 13:03

Jag känner att jag har kommit in i en produktiv period. Det här är mitt tredje inlägg på en timme, och fler lär det bli. Den här bloggen är mer än bara en show-off för mig, den är ett sätt att andas på. En ventil för mina känslor. Ska snart sätta igång med min engelskaanalys av USA. Vi har fått i läxa att välja ett engelskspråkigt land att skriva om (på engelska alltså), och USA kändes som ett självklart val för mig. Detta land som jag har en så komplicerad relation till.Som den lilla kommunist jag är så känner jag ofta ett starkt hat mot USA och landets sätt att styra över alla andra. Amerika är utan tvekan det största hotet mot världsfreden. Genom sitt "krig mot terrorismen" har de än en gång bevisat att de bara gör mer skada än nytta. Att de inte alls är ute efter fred, utan att de för krig av rent kapitalistiska skäl. Men som den lilla amerikan jag faktiskt är (min farmor var född och uppvuxen i Boston, Massachusetts, och det var först i vuxen ålder som hon flyttade till Sverige. Min pappa var amerikansk medborgare tills han var 12 år) så känner jag en kärlek till USA. Till människorna, kulturen och atmosfären. Har man aldrig varit i USA så kan man inte förstå den särskilda "stämningen" som finns i landet, mentaliteten bland folket. Visst finns det en hel del rednecks och allmänna puckon som finner lösningen till de flesta konflikter med den enkla meningen "We'll nuke'em", men där finns också miljoner av underbara, karismatiska människor som inte röstade på Bush, som inte stöder alla de krig som landet startar utan egentlig anledning. Man skulle kunna beskriva min hatkärlek till USA som att bli våldtagen av någon man älskar. Som ni kanske redan har förstått så är detta väldigt förvirrande. Det får mig att ifrågasätta mig själv och mina åsikter dagligen. Nu är det bäst att jag börjar med min analys, så att jag inte blir sittandes här hela dagen.

Av BD - 2 december 2006 12:39

Om jag föllSkulle du ta emot migOm jag blöddeSkulle du hela migOm jag grätSkulle du trösta migMen aldrig att du skullevåga skrapa lite på fasadenOch se vad som finns Under skalet av självbehärskningAldrig att du skulleLåta tryggheten rasaförsvinnai ett moln av lögnerFör när jag faller inombordsFaller ned i avgrundenFinns du inte därFör när jag blöder inombordsBlöder av saknad och svekFinns du inte därOch när jag gråter inombordsGråter tills jag dränksFinns du inte därDen dolda smärtan är den störstaOm du bara ville se

Av BD - 2 december 2006 12:30

Fem saker som gör mig glad just nu:1. Att få sova så länge jag vill2. "I Just Don't Know What To Do With Myself" med The White Stripes.3. Glass4. Julstämning5. Mina betygFem saker som gör mig ledsen just nu:1. Att min farmor dog i somras2. Krig3. Alliansen4. Miljöförstöring5. Mänskligt lidande

Presentation

Omröstning

Livet är
 underbart
 överskattat
 helt okej
 ett mumintroll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards