Alla inlägg den 7 december 2006

Av BD - 7 december 2006 22:32

Nej nu ska jag gå och titta på min Mublerry.

Av BD - 7 december 2006 22:30

Jag har fastnat vid datorn och nu kan jag inte gå härifrån. Egentligen vill jag bara gå och sova, men jag kan inte.Fittarsle.

Av BD - 7 december 2006 22:15

Dagen började ganska tråkigt med att jag var i skolan.Det enda som hade ett litet humoristiskt värde var franskalektionen, då vi skulle presentera våra drömrum för de andra i franskagruppen. Alla hade gjort jättefina collage med skitsnygga rum. Utom jag då. Mitt rum liknade mest en LSD-hallucination.Typ en stor giraff med ett par trosor på huvudet och en massa GB-glass.När skolan var slut skulle jag åka till Öppet Hus på Enskilda Gymnasiet, men det började först klockan 6. Jag och Lillsunde (som också skulle med till Enskilda) skulle först gå hem till henne och byta kläder (Lillis alltså, inte jag). På vägen dit fick jag syn på Myrorna och jag kunde inte låta bli att tvinga in Lillis där. Det var typ hennes första besök på en Second Hand-affär. Jag hade inte överdrivet höga förväntningar för Myrorna brukar inte vara det bästa stället om man vill hitta snygga begagnade grejer. Men! Helt plöstligt får jag syn på en Mulberry-väska som ligger helt nonchalant slängd på ett bord. 200 kronor! För en vintage Mulberry. Och den är äkta. Tyvärr var den lite defekt, men det är inget som inte går att fixa. Så nu äger jag en Mulberryväska. Jag är kär i den. Den har den perfekta vintage-slitningen, och så är den i lagom storlek. I very mucha like min Mulberry.Efter Myrorna så gick vi till Åhléns. Där köpte jag en julklapp till min lillebror, men jag tänker inte skriva vad det är eftersom han säkert kommer läsa det här. Så dum är jag faktiskt inte!Efter en stund åkte vi till Gamla Stan. Då blev jag väldigt sugen på Pucko, så vi köpte varsin på Konsum. Pucko är verkligen den bästa drickan. När vi druckit upp Puckon (vi satt mitt på Stortorget och var allmänt luff) fick vi en rolig idé. Puckon var förpackad i en sån där liten tetrapak eller vad det heter, en "festis-kartong". En sån där man kan smälla skithögt.Fatta vilket mulligt eko det är inne i Gamla Stan. Alla de där husen är ju asgamla (det är väl därför det heter Gamla Stan... smartass) och dom står väldigt tätt. När vi smällde Puckon så lät det så in i helvete. Alla som gick på Stortorget hoppade till rejält. Oh, how we laughed.Stor humor.Sen var vi på Öppet Hus på Enskilda, och där tog humorn slut. Alla tittade snett på mig och min Myrorna-påse. Dom skulle bara veta vad den innehöll. Då hade dom väl hållt käften, bratsen.Men skolan verkade rätt bra. Slapp man bara människorna där så vore det väl helt okej.Nej, nu ska jag gå och skjuta en bäver.

Presentation

Omröstning

Livet är
 underbart
 överskattat
 helt okej
 ett mumintroll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards