Direktlänk till inlägg 24 april 2007

Dagisbarn på kokain

Av BD - 24 april 2007 19:56

Först orkade jag inte skriva här, men sen ändrade jag mig som ni kanske märker. Och det där var nog århundradets onödigaste påpekande.


Men det var inte det jag skulle skriva om. Idag har jag genomlidit en tråkig skoldag, fylld med "Je ne regrette rien", gitarrspelande i soptunnor och andra mer eller mindre konstruktiva aktiviteter. Dagens höjdpunkt var när Alis kom och hälsade på helt överraskande någon gång efter lunch. När Alis kommer blir alla harmoniska.

Efter skolan gick vi (i.e. jag, Mina, Olivia, Alis och Lillis) hem till Lillis moders boning för att baka brownies till morgondagens klassfika. Varje gång vi har försökt att baka något hemma hos Lillis mor resulterar det i äckliga bakverk som smakar snusk. Jag har länge misstänkt att det är Lillis herself som fuskar med recepten och tar bort en massa socker när ingen ser. 

Idag var det hårdbevakning så att ingen skulle försöka med några fulheter som att t.ex. undanhålla livsviktiga kalorier från folket (i.e. S21). 


Det här hade vi i browniesarna:

6 ägg

6 dl socker

2 dl mjöl

2 dl flytande margarin

2 tsk vaniljsocker

1 tsk salt

1 hemlig ingrediens som vi tyvärr inte kan avslöja, men som kommer att göra susen.


Det var jag och Lillis som bakade. Jag hade ett fint husmorsförkläde på mig, och Anni hade sin bondhora-klänning, så vi passade utmärkt in i köksmiljön. Browniesarna blev bra tror jag. De såg inte helt missbildade ut i alla fall, och smeten var god fast hiskeligt söt.

Och som vanligt blev det en galen s.k "flumeftermiddag". Det går inte att gestalta stämningen i text, den måste upplevas. Nina joinade oss efter någon timme, och hon var full av roliga Ung Vänster-anekdoter eftersom den lilla filuren har turen att få praoa på deras kontor. Det var efter Ninas ankomst som det verkliga "helvetet" bröt lös. Jag råkade öppna sockerpaketet från fel håll (ett misstag som bara jag kan lyckas med, eftersom det är ungefär sju gånger så svårt att öppna paketet i botten som att öppna det på rätt ställe), Nina deklarerade att hon ville göra en bröstförminskning och sätta in fettet i läpparna istället, Olivia skallade ett skrivbord när hon försökte gömma sig för Anni, Alis gick och skämdes i ett hörn, och Mina satt mest och skrattade hysteriskt hela tiden.

Vi är inte normala på några punkter. Efter ett tag inne i "Hell's kitchen" tröttnade jag och Alis på den extrema decibelnivån, så vi gick ut i hallen och formaterade en lång rad av Converseskor. Det var lite patetiskt faktiskt. Alla hade Converse i olika färger utom Alis som hade rutiga Vans, så hon var lite alternativ kan man säga.

När någon släpper lös oss i några timmar i en tom lägenhet kan stämningen som uppstår närmast beskrivas som ett dagis på kokain.

Efter några timmar bestämde sig alla för att gå hem, och då såg det ut som Hiroshima -45 i Lillis kök. Dagisbarn är inte särskilt bra på att hålla ordning efter sig.

 
 
Ingen bild

Mina

24 april 2007 20:35

Jag får flumattacker bara av att läsa det där. Börjar skratta åter igen. Alva tycker jag är läskig. Se nu vad du ställer till med din parvel där!
Puss

 
Ingen bild

mina

24 april 2007 20:41

har trååååkigt
Ikväll ska jag titta på Cristiano Ronaldo på Televisionen.
gulligull

jag har inte pluggat ett fuck

nu dör jag

kram på dej

 
Alis

Alis

27 april 2007 17:34

Ja:D Coolaste namnen lista låter jävligt nice:D:D:D:D
PUSS saknar dig

http://winternight

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 8 juni 2010 00:35

Jag har inte varit inne här på cirkus ett år. För tre år sedan var jag en mycket aktiv bloggare. Då var bloggagratis en färglös, mycket enkel sida som till och med en teknikdyslektiker som jag kunde förstå mig på. Nu loggar jag in och... WAAAAAAH. ...

Av BD - 24 januari 2009 14:13

Nu har jag bloggat även detta år.

Av BD - 15 mars 2008 00:54

Har ni någon gång känt att tystnaden är värre än vad alla trumhinnespräckande ljud i hela världen, kopplade till en riktigt köttig förstärkare, samlade i ett rum med kraftigt eko någonsin kommer att vara? Har ni någon gång känt att mörkret är värre ä...

Av BD - 16 augusti 2007 21:23

Det var länge sedan jag skrev här. Två månader sedan. Det känns som en hel livstid. Som två epoker med en djup avgrund mellan sig. Jag har på något sätt glömt bloggandet i den gamla tiden, och nu är det försent att gå tillbaka och hämta det igen.   J...

Av BD - 27 juni 2007 18:19

Jag har varit en dålig bloggare men jag orkar inte bry mig. Egentligen fattar jag inte meningen med att blogga. Man bara skriver en massa skit och hoppas att någon intresserar sig för det.   Det har inte hänt så mycket att skriva om den senaste vecka...

Presentation

Omröstning

Livet är
 underbart
 överskattat
 helt okej
 ett mumintroll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards