Alla inlägg den 18 april 2007

Av BD - 18 april 2007 16:24

Idag fyller jag år. 16 år. Jag är egentligen alldeles för ung för att ha åldersångest, men jag gillar verkligen inte att bli äldre. Jag hade gärna stannat på 12 år, och levt resten av mitt liv som ett glatt litet mellanstadiebarn utan tankar och utan bekymmer. Eller så skulle jag vilja snabbspola tiden fram till det att jag fyller 18. Kanske till och med hoppa över kapitlen 13-17. Livet borde vara lite mer som en DVD. Då hade det räckt med en fjärrkontroll för att kunna kontrollera sin livssituation. I och för sig är min dvd här hemma ultraseg (märket heter till och med SEG, det säger väl allt!) och fjärrkontrollen laggar som satan. Hm.


Idag var en tråkig dag i skolan. Det började med att vi fikade på samlingen, och Lillis som är en fin människa hade köpt en brownie till mig. Efter en sådan bra start på dagen kunde det bara bli sämre, och det blev det också. Jag och Mina skulle göra ett matteprov, men vi fattade inte att det gick på tid så först satt vi bara och ritade schackrutor över hela pappret och störde (den lättretade) omgivningen. När vi insett att vi bara hade en timme på oss (och vi hade slösat bort ca en halvtimme av den) fick vi gravt stressyndrom, jag blev kissnödig och Minas hjärna höll på att sprängas (enligt henne själv, jag vet inte hur det var med den saken egentligen).

Och imorgon är det nationellt prov i matte. Bleehk. Matte är onödigt.


Jag och Mina är värsta dream-teamet. Vi stör ut varandras hjärnvågor, så att ingen av oss kan fokusera när den andra är i närheten. Istället för att göra någon nyttta för vi djupa diskussioner om meningen med allt. Idag fick vi en bra T-shirtidé. Jag säger bara en sak: Raskolnikov.  

Presentation

Omröstning

Livet är
 underbart
 överskattat
 helt okej
 ett mumintroll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards